
Administrativ support
För att kunna erbjuda bästa möjliga service och rådgivning till våra klienter har vi effektiv och kvalitetsmedveten administrativ support som arbetar nära juristerna och som bidrar med administration i olika projekt. En av våra tjänster inom den administrativa supporten är att arbeta som juniorassistent.
Compliance and Risk
Compliance and risk-avdelningen ansvarar centralt för byråns operativa arbete avseende etikfrågor, regelefterlevnad och klagomålshantering. Compliance and Risk-avdelningen ansvarar för framtagande, vidareutveckling och kommunikation av interna policyer, etiska regler, rutiner och utvärdering av dessa ur ett hållbarhetsperspektiv.
Ekonomi
Byråns ekonomiavdelning finns representerad vid alla kontor och arbetar strategiskt och operativt med budgetering, finansiell planering och redovisning. Ekonomiavdelningen ansvarar dessutom för byråns ekonomi, redovisning och rapportering.
HR
HR-avdelningen finns representerad vid byråns samtliga Sverigekontor. Avdelningens medarbetare ger även support till utlandskontoren. Avdelningen arbetar i nära samspel med delägare och biträdande jurister, verksamhetsgrupper, branschgrupper och supportfunktioner rörande såväl strategiska och framåtriktade utvecklingsinsatser som HR-frågor av mer operativ karaktär.
Hållbarhet
Vårt hållbarhetsarbete består av tre områden – rådgivning till klienter, byråns interna hållbarhetsarbete och Mannheimer Swartling i samhället. Vår hållbarhetsavdelning arbetar aktivt med att främja byråns arbete inom alla dessa områden.
IT
IT-avdelningen ansvarar för driften och utvecklingen av byråns IT-infrastruktur i samarbete med byråns IT-råd. Avdelningen ansvarar även för IT-säkerhet, telefoni, videokonferens och övriga system.
Kontorsservice
Byråns kontorsserviceorganisation tillhandahåller support till verksamheten. Avdelningen omfattar reception, konferens, vaktmästeri, arkiv samt kvälls- och helgsupport.
Kunskap
Kunskapsavdelningen arbetar med byråövergripande utbildning, knowledge management och verksamhetsutveckling. Avdelningen ansvarar för förvaltning och utveckling av exempelvis intranät, kunskapsdatabaser samt andra verktyg och tjänster som effektiviserar arbetet och förbättrar kvaliteten i verksamheten.
Marknad och kommunikation
Marknads- och kommunikationsavdelningen arbetar med extern marknadskommunikation. Avdelningen stödjer även aktivt byråns internkommunikation och administrerar många av byråns klientseminarier, konferenser och interna evenemang. Utöver detta arbetar avdelningen med att befrämja byråns affärsutvecklingsinsatser.
-
Elisabet Dahlman Löfgren
Head of Innovation and Knowledge Management
Stockholm +46 8 595 063 69 +46 709 777 369 elisabet.dahlman.lofgren@msa.se -
Karin Faxén Ågrup
General Counsel, Head of Compliance and Risk
Stockholm +46 8 595 065 25 +46 709 777 525 karin.faxen.agrup@msa.se -
Emma Ihre
Head of Sustainability
Stockholm +46 8 595 061 90 +46 709 777 190 emma.ihre@msa.se -
Karin Lidström
Head of Facility Management
Stockholm +46 8 595 063 72 +46 709 777 372 karin.lidstrom@msa.se -
Karin Mendel
Head of HR
Stockholm +46 8 595 064 12 +46 709 777 412 karin.mendel@msa.se -
Peter Coyet
Head of IT
Stockholm +46 8 595 061 23 +46 709 777 123 peter.coyet@msa.se -
Helena Sjöholm
Head of Marketing and Communications
Stockholm, Malmö +46 8 595 060 00 +46 709 777 934 helena.sjoholm@msa.se