Det första fröet till vad som skulle bli Mannheimer Swartling såddes redan 1875. Några centrala värden har varit med ända från början – som ambitionen att alltid leverera högsta kvalitet i allt vi gör.

Även långsiktigheten, det vill säga viljan att bygga och utveckla en verksamhet som förändras i takt med klienternas skiftande behov och förutsättningar, är arvegods med samma höga aktualitet idag som när byrån bildades. Att arbeta med Mannheimer Swartling ska vara en kvalitetsstämpel. För oss har just det alltid varit en viktig målsättning och drivkraft.

Ofta poängterar vi att hos oss är ”alla klienter hela byråns klienter”. Med det menar vi att våra medarbetare har goda incitament att hjälpas åt, vilket i förlängningen innebär att varje klient oavkortat har tillgång till den samlade expertisen inom hela byrån.

Med vår roll och vår storlek följer också ett ansvar och en vilja att driva frågor som är viktiga ur ett samhällsperspektiv. Med rådgivningen vi levererar påverkar vi samhällsutvecklingen samtidigt som vi värnar om rättssäkerheten. Vi vill vara med och bidra till ett bättre samhälle även utanför det klientorienterade arbetet. Det gör vi bland annat via våra pro bono-partnerskap med ett antal samarbetspartners som gör enastående samhällsinsatser och genom att vi stöttar betydelsefulla samhällsinitiativ. För oss är det viktigt att vårt deltagande för en positiv samhällsutveckling sker inom flera olika områden såsom miljö och klimat, sociala frågor och mänskliga rättigheter. Läs mer här.