Tenzing investerar i Bannerflow

Tenzing genomför sin första nordiska investering genom investeringen i Bannerflow.

Tenzing, en private equity-investerare i snabbväxande brittiska och europeiska SMEs, har investerat i Bannerflow, en svensk ledande molnplattform inom kreativ automatisering för displayannonsering, och därigenom genomfört sin första nordiska investering.

Genom Tenzings investering kommer Bannerflow, som redan är en väletablerad aktör i Norden, DACH och APAC, att accelerera sin globala expansion, med särskilt fokus på strategiska nyckelmarknader, inklusive Storbritannien och USA. Investeringen utgör den tredje inom Tenzings Fond III på 900 miljoner GBP, som stängde i juli 2024.

Mannheimer Swartling rådgav Tenzing i transaktionen.

Cookies

För att göra hemsidans funktioner och information tillgängliga för dig använder vi oss av cookies. En cookie är en textfil som sparas på din enhet. Viss information som inhämtas genom dessa cookies delas med tredje part. Vi använder bara sådana cookies som är nödvändiga för att hemsidan ska fungera korrekt och dessa kan därför inte stängas av. För ytterligare information, se Information om användning av cookies.